logo arimr bez-tła bez treści

W związku z wejściem w życie z dniem 15 maja 2021 r. ustawy z dnia 15 kwietnia 2021 r. o zmianie ustawy o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2021 r. poz. 904) zmianie uległy przepisy ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 (Dz. U. z 2021 r. poz. 182 i 904).


Nastąpiła zmiana przepisów, dotyczących biegu postępowań prowadzonych przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, wprowadzonych w związku z pandemią Covid-19.

Wprowadzone w kwietniu 2020 r. przepisy pozwalały m.in. na:  
•    pozostawienie wniosku bez rozpoznania po uprzednim wezwaniu wnioskodawcy
do przedstawienia dowodów na spełnienie warunków otrzymania wsparcia,
•    przywrócenie terminu w toku postępowania w sprawie przyznania pomocy.


Oba zapisy dotyczyły wniosków, których niekompletność wynikała z ograniczeń związanych z trwającą pandemią.

 

W myśl znowelizowanych przepisów Wnioskodawcy zobowiązani są do dostarczenia dowodów na przyznanie pomocy w terminie 60 dni od dnia wejścia w życie przepisów ww. ustawy (Dz. U. z 2021 r. poz. 904) - nie później niż do dnia 14 lipca 2021 r.

 

W związku z tym Agencja prosi o niezwłoczne skompletowanie wymaganej dokumentacji,
w tym zwłaszcza wszelkiego rodzaju opinii, zaświadczeń i decyzji wydawanych przez organy administracji publicznej, tak aby skutecznie uzupełnić wszystkie braki we wniosku
we wskazanym w przepisach terminie.

 

Wskazany powyżej 60 - dniowy termin dostarczenia dowodów na przyznanie pomocy upływający w dniu 14 lipca 2021 r. będzie zachowany, jeżeli  dowody na przyznanie pomocy (dokumenty):
1.    zostaną nadane za pośrednictwem polskiej placówki pocztowej operatora wyznaczonego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe (Dz. U. z 2020 r. poz. 1041, 2320), w tym również za pośrednictwem usługi „Pocztex - Kuriera Poczty Polskiej” nadanej w tej placówce. Za terminowe złożenie ww. dokumentów, w przypadku ich złożenia przesyłką rejestrowaną uznaje się dzień, w którym nadano tę przesyłkę (tzw. data stempla pocztowego).
2.    wpłyną do ARiMR - w przypadku dokumentów, składanych osobiście lub przez pełnomocnika, lub za pośrednictwem operatora pocztowego innego, niż operator wyznaczony.
3.    zostaną przesłane do ARiMR w formie elektronicznej na elektroniczną skrzynkę podawczą ePUAP w rozumieniu art. 3 pkt 17 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r.
o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U.  z 2021 r. poz. 670), przy czym dokument,  złożony w formie elektronicznej na elektroniczną skrzynkę podawczą musi:
o    być opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym lub zostać uwierzytelniony, w sposób, zapewniający możliwość potwierdzenia pochodzenia i integralności weryfikowanych danych w postaci elektronicznej;
o    zawierać adres elektroniczny do korespondencji wnoszącego dokument.

 

W przypadku przekazania dokumentów do ARiMR za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej (ePUAP) o terminowości decyduje data dostarczenia, widniejąca w Urzędowym Potwierdzeniu Odbioru [UPO].

 

Adresy skrytek ePUAP ARiMR (dla osób które posiadają Profil Zaufany) dostępne są na stronie internetowej ARiMR w następującej lokalizacji:

 

https://www.arimr.gov.pl/aktualnosci/artykuly/komunikat-dotyczacy-pracy-arimr-nowe-informacje-kopiuj-1.html

 

W przypadku niedochowania ww. terminu, Agencja odmówi przyznania pomocy zgodnie z przepisami Art. 7 ust. 3 ustawy z dnia 15 kwietnia 2021 r. o zmianie ustawy o płatnościach
w ramach systemów wsparcia bezpośredniego oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2021 r. poz. 904)

W związku z rozpoczęciem pracy przez rachmistrzów telefonicznych od 4 maja br., informujemy w jaki sposób można zweryfikować jego tożsamość:

Poprzez specjalnie przygotowaną aplikację dostępną na stronie https://rachmistrz.stat.gov.pl/

Poprzez kontakt z infolinią spisową numerem 22 279 99 99 , wybierz 1 – Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań,  a następnie 2 – weryfikacja tożsamości rachmistrza.

Aby spisać się bezpiecznie należy pamiętać, że:

> Rachmistrzowie będą dzwonić z numeru 22 828 88 88 i aż do odwołania nie będą odwiedzać respondentów w domach.

> Rachmistrz spisowy ma oficjalny identyfikator wydany przez Wojewódzkie Biuro Spisowe zawierający imię i nazwisko,  numer, godło, informację o przetwarzaniu danych osobowych.

Jeśli obowiązek spisowy został już zrealizowany przez Internet albo poprzez infolinię spisową nikt nie będzie dzwonić do respondentów w tej sprawie. Takie kontakty mogą być próbą wyłudzenia danych.

Rachmistrz nie zapyta o zarobki, oszczędności, cenne przedmioty w domu, numer konta, PIN do karty czy dane logowania do bankowości internetowej. Takie pytania mogą wskazywać na próbę wyłudzenia danych.

W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do wiarygodności i rzetelności rachmistrza spisowego, prosimy zaistniały incydent niezwłocznie zgłaszać na infolinię spisową lub do właściwego Gminnego Biura Spisowego w swoim miejscu zamieszkania.

Po weryfikacji rachmistrza i uzyskaniu pewności, że dzwoni w celu przeprowadzenia spisu, prosimy mieć na uwadze, że zgodnie z ustawą nie można odmówić mu podania danych.

Przypominamy, że wszystkie dane przekazane w spisie są objęte tajemnicą statystyczną regulowaną przez ustawę o statystyce publicznej i służą wyłącznie zbiorczym analizom statystycznym. Każda osoba biorąca udział w spisie ma zapewnioną pełną anonimowość. Osoby wykonujące prace spisowe są zobowiązane do przestrzegania tajemnicy statystycznej. Za jej niedotrzymanie grożą sankcje, w tym kara pozbawienia wolności.

Burze z gradem.

Ostrzeżenie nr wydane przez Biuro Meteorologicznych Prognoz Morskich w Gdyni w dniu 2021-05-21, godz. 11:49 dla obszaru powiat tucholski, ważne od 2021-05-21, godz. 14:00 do 2021-05-21, godz. 22:00.

Prognozowane są burze, którym miejscami będą towarzyszyć opady deszczu do 20 mm oraz porywy wiatru do 90 km/h. Miejscami grad.

Biuro Meteorologicznych Prognoz Morskich w Gdyni

W ramach przygotowań do przetargu, który wyłoni na najbliższe 9 lat operatorów regionalnych kolejowych przewozów pasażerskich obsługujących linie w naszym regionie, samorząd województwa ogłosił konsultacje rynkowe, które pozwolą nam na weryfikację wstępnych założeń. Do konsultacji zaprosiliśmy wszystkie przedsiębiorstwa, które mają licencję na pasażerskie przewozy kolejowe w naszym kraju (ponad 30 podmiotów). (https://bip.kujawsko-pomorskie.pl/konsultacje-rynkowe-poprzedzajace-ogloszenie-postepowania-na-swiadczenie-uslug-w-zakresie-publicznego-transportu-zbiorowego-w-transporcie-kolejowym-na-terenie-wojewodztwa-kujawsko-pomorskiego-w-okres/ )

 

- Postępowanie przetargowe jest w tym przypadku przedsięwzięciem niezwykle złożonym – chodzi o 9-letnie kontrakty o łącznie blisko miliardowej wartości. Dlatego zdecydowaliśmy się na konsultacje, które powinny przynieść weryfikację wypracowanych przez nas założeń poprzez skonfrontowanie ich z realnymi możliwościami rynku - podkreśla marszałek Piotr Całbecki.

 

Podczas poświęconej postępowaniu przetargowemu dzisiejszej (18 maja) konferencji prasowej gospodarzowi województwa towarzyszyli odpowiadająca za transport członek zarządu województwa Aneta Jędrzejewska i Tomasz Moraczewski, dyrektor marszałkowskiego Departamentu Transportu, autor koncepcji przygotowywanej rewolucji w transporcie publicznym w Kujawsko-Pomorskiem, w tym podziału przetargu kolejowego na 10 szczegółowych pakietów, który, zdaniem ekspertów, powinien wymusić oczekiwane przez mieszkańców pozytywne zmiany w siatce połączeń. 

 

Przygotowywany przetarg rozpoczyna nowy rozdział w budowaniu oferty w pasażerskich przewozach szynowych w naszym regionie. Zakładamy, że wybrany model podziału zamówienia - z dziesięcioma szczegółowo opisanymi pakietami - sprawi, iż samorządowe władze województwa będą mogły zagwarantować siatkę połączeń odpowiadającą potrzebom społecznym, także jeśli chodzi o częstotliwość i godziny kursowania pociągów. Ponieważ takie są oczekiwania mieszkańców, chcemy w tym nowym rozdaniu zwiększyć liczbę połączeń (w tym przywrócić połączenia sprzed obecnych, związanych m.in. z epidemią, ograniczeń), zlikwidować zjawisko wykluczenia komunikacyjnego i białe plamy na regionalnej mapie publicznego transportu pasażerskiego. Zależy nam też, by lepiej sprofilowana siatka połączeń zachęciła do korzystania z kolei nowych pasażerów.

Online z uczestnikami spotkania połączyli się eksperci, którzy będą nas wspomagać podczas procesu konsultacyjnego, łącznie ze sformułowaniem wniosków i rekomendacji pokonsultacyjnych. Są to ekonomista transportu z Uniwersytetu Gdańskiego prof. Marcin Wołek, współpracujący z firmami kolejowymi i samorządami w całym kraju analityk transportu Stanisław Biega i specjalizujący się w prawie pomocy publicznej radca prawny Kamil Ciupak, autor publikacji naukowych z tej dziedziny.

W swoich wypowiedziach eksperci wskazali, że założony podział zamówienia przetargowego oraz to, że samorząd województwa bierze na siebie całkowitą odpowiedzialność za ryzyko przychodowe w zlecanych przewozach, jest właściwym punktem wyjścia do tego, by samorządowe władze województwa mogły zagwarantować siatkę połączeń odpowiadającą potrzebom społecznym. Radca Ciupak podniósł, że województwo kujawsko-pomorskie jest krajowym prekursorem otwarcia rynkowego w dziedzinie pasażerskich przewozów kolejowych.

 

Nad przygotowaniem przetargu, który wyłoni operatorów regionalnych kolejowych przewozów pasażerskich obsługujących linie w naszym regionie od 12 grudnia 2021 do 14 grudnia 2030, czuwa specjalny zespół powołany przez marszałka Piotra Całbeckiego, w którym zasiadają w nim m.in. radni województwa wszystkich opcji politycznych. Informacja o planowanym zamówieniu, z zapowiedzią założonego podziału na pakiety, pojawiła się 13 kwietnia w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Marszałkowskiego.

 

Równocześnie przygotowywane są inne ważne zmiany w funkcjonowaniu publicznego transportu pasażerskiego - integracja transportu kolejowego i autobusowego oraz zintegrowany bilet komunikacji publicznej w całym regionie. 

W najbliższym czasie samorząd województwa rozpocznie postępowanie, w trybie in-haus lub  przetargowym, wyłaniające operatorów połączeń autobusowych do kolejowych węzłów przesiadkowych, dowożących pasażerów z miejscowości położonych z dala od linii kolejowych. To dość innowacyjna formuła w dziedzinie organizacji transportu publicznego w Polsce.

Zintegrowany bilet powinien zostać wprowadzony najpóźniej za półtora roku. Prosty w obsłudze, ma zachęcać do korzystania w transportu publicznego i pozostawiania samochodów w domach.

 

 

Beata Krzemińska

rzecznik prasowa Urzędu Marszałkowskiego