Spotkanie z dziećmi z grupy Brzózki miało wiosenny charakter. Dzieci wysłuchały opowiadań o zwiastunach wiosny. Następnie rozpoznawały wiosenne ptaki i rośliny na barwnych ilustracjach. Na zakończenie losowały tematycznie dobrane pytanie, które zapisane były na kolorowych szablonach krokusów.

W grupie Brzózki (15.03.2017 r.)

Tematem marcowego czytania w grupie Dęby było zdrowe odżywianie się. Dzieci wysłuchały opowiadania o leniwym zajączku Szarku i jego pierzynie, który dzięki sprytowi przyjaciół, wygrał zawody sportowe i stał się najszybszym biegaczem w Zajączkowie. Rozwiązywały również zagadki o warzywach, do których przygotowane zostały kolorowe ilustracje. Na zakończenie wysłuchały inscenizacji wiersza Juliana Tuwima "Warzywa".

W grupie Dęby (14.03.2017 r.)

Z grupą przedszkolną Kasztanki wyruszyliśmy na poszukiwanie wiosny. Dzieci wysłuchały opowiadań Hanny Zdzitowieckiej "Pierwsze ptaki" oraz Anny Sójki "Wielki konkurs". Na barwnych planszach dzieci rozróżniały ptaki, których powrót zwiastuje wiosnę oraz te, które wiosną odlatują. Oglądały również kolorowe ilustracje roślinnych zwiastunów wiosny. Na zakończenie zagadki - dzieci losowały wiosenne pytania, zapisane na odwrocie papierowych krokusów.

 

W grupie Kasztanki (07.03.2017 r.) 

 

Marcowe spotkanie z Grupą Zabawową "Pszczółki" w Wielkich Budziskach, przygotowane zostało w oparciu o bajkę Rafała Wejnera "Iskierka". Dzieci poznały historię kotka, który zamiast łowić myszy, spędzał czas na zabawie. Do czasu, gdy gospodarz postanowił zmienić zachowanie kota. Leniwy kotek, za namową szpaka, udał się do miasta, by tam wieść beztroskie życie. I gdyby nie pomoc nicponia, kto wie, jak skończyłaby się ta podróż dla Iskierki...

Spotkanie w Wielkich Budziskach w ramach akcji "Bajeczka dla maluszka" (06.03.2017 r.)

 

Książka, jej historia i znaczenie w życiu ludzi, była tematem lekcji bibliotecznej, w której udział wzięli uczniowie z klasy IV Szkoły Podstawowej w Zielonce. Pierwsza część spotkania przeznaczona była na omówienie przeznaczenia poszczególnych pomieszczeń biblioteki. Ich zwiedzanie było okazją do porozmawiania o zasadach bezpiecznego korzystania z Internetu oraz o formach działań bibliotecznych. Bajka o pewnej bardzo zmęczonej książce była punktem wyjścia do wprowadzenia pogadanki  o tym, czy książki mogą być zmęczone? Sposoby przekazywania informacji - od najstarzej w formie ustnej przez pergaminowe zwoje po e-booki - przybliżone zostały w formie prezentacji multimedialnej. Następnie, z przygotowanych wcześniej różnorodnych książek (wśród których były m.in. książki piankowe dla niemowląt, kartonowe, zapachowe, z okienkami, w formie harmonijki, beletrystyczne dla młodzieży i dorosłych, atlasy, słowniki, albumy...), każdy wybrał taką, która w jakiś sposób go zaciekawiła, po czym uzasadniał swój wybór, jednocześnie starając się opisać książkę (co jest w niej godnego uwagi, jaki ma format, ilustracje, czcionkę, dla kogo jest przeznaczona). Na zakończenie rozmawialiśmy o korzyściach płynących z czytania (o ile takie są :)), a każdy uczestnik spotkania otrzymał ulotkę zachęcającą do czytania książek.