Najczęstsze błędy we wnioskach Czyste Powietrze

W związku z pojawiającymi się nieprawidłowościami w załącznikach składanych do Wniosków o dofinansowanie, mając na względzie dobro Wnioskodawców, informujemy, że szczególną uwagę zwracamy na:

  1. Kompletność i czytelność dokumentów
  2. Umowę z Wykonawcą załączaną do Wniosku o dofinansowanie – niezależnie od tego, czy została sporządzona na udostępnionym wzorze, czy na formularzu Wykonawcy. Poza wymaganiami określonymi w Programie umowa musi:
    - być podpisana przez obie strony,
    - zawierać ponumerowane i parafowane przez obie strony wszystkie strony dokumentu,
    - być sporządzona w sposób czytelny, bez ubytków treści i nieczytelnych kopii,
    - zawierać zaparafowane przez obie strony wszelkie zmiany dokonane ręcznie,
    - w przypadku załączenia kopii – być opatrzona klauzulą „za zgodność z oryginałem”, wraz z datą i czytelnym podpisem Wnioskodawcy.
  3. DPAE (dokument podsumowujący audyt energetyczny) musi być podpisany przez audytora oraz zawierać szczegółowe informacje dotyczące realizowanego przedsięwzięcia.

Wnioskodawco pamiętaj, aby zachować swój egzemplarz umowy z Wykonawcą!!!