Książka, jej historia i znaczenie w życiu ludzi, była tematem lekcji bibliotecznej, w której udział wzięli uczniowie z klasy IV Szkoły Podstawowej w Zielonce. Pierwsza część spotkania przeznaczona była na omówienie przeznaczenia poszczególnych pomieszczeń biblioteki. Ich zwiedzanie było okazją do porozmawiania o zasadach bezpiecznego korzystania z Internetu oraz o formach działań bibliotecznych. Bajka o pewnej bardzo zmęczonej książce była punktem wyjścia do wprowadzenia pogadanki  o tym, czy książki mogą być zmęczone? Sposoby przekazywania informacji - od najstarzej w formie ustnej przez pergaminowe zwoje po e-booki - przybliżone zostały w formie prezentacji multimedialnej. Następnie, z przygotowanych wcześniej różnorodnych książek (wśród których były m.in. książki piankowe dla niemowląt, kartonowe, zapachowe, z okienkami, w formie harmonijki, beletrystyczne dla młodzieży i dorosłych, atlasy, słowniki, albumy...), każdy wybrał taką, która w jakiś sposób go zaciekawiła, po czym uzasadniał swój wybór, jednocześnie starając się opisać książkę (co jest w niej godnego uwagi, jaki ma format, ilustracje, czcionkę, dla kogo jest przeznaczona). Na zakończenie rozmawialiśmy o korzyściach płynących z czytania (o ile takie są :)), a każdy uczestnik spotkania otrzymał ulotkę zachęcającą do czytania książek. 

Środki transportu to temat kolejnego spotkania z dziećmi przedszkolnymi z grupy Brzózki. Naszą podróż rozpoczęliśmy w czasach, w których nie istniały samochody, a wozy na drewnianych kołach ciągnięte były przez woły. Wozem zaprzężonym w konie, pocztowym dyliżansem i trójkołowym pojazdem napędzanym parą wodną, dotarliśmy do czasów, gdy ważnym środkiem transportu jest pociąg. Z książki "Mam przyjaciela kolejarza" dowiedzieliśmy się, dlaczego parowóz dymił, co to jest lokomotywa manewrowa i dlaczego pociągi nie posiadają kierownicy. Na zakończenie dzieci segregowały różne rodzaje środków transportu w zależności od środowiska, w którym one się poruszają. Podsumowaniem spotkania były zagadki. Oczywiście dotyczące transportu.

W grupie Brzózki (27.02.2017)

Podczas lutowego czytania bajek dzieci z przedszkola wysłuchały tym razem opowieści pt. "Księżniczka Balbinka  i papuga Aisha", "Mały miodowy miś" oraz "Jak myszka Alicja nauczyła się ostrożności". Przedszkolaki z Iwca dzięki małej bohaterce  - myszce Alicji, poznały zasady jak być ostrożnym na co dzień, a księżniczka Balbinka zabrała je w rejs pirackim statkiem. Z kolei dzieci z przedszkola w Cekcynie mogły posłuchać historii małego misia, który razem z przyjaciółmi - myszką i zającem postanowił wyruszyć w podróż, by przywitać się  z księżycem. 

(grupa przedszkolna w Iwcu 15.02.)

(grupa przedszkolna w Iwcu 17.02.)

(grupa przedszkolna w Cekcynie 22.02.)

Pod takim hasłem zorganizowane zostało spotkanie w przedszkolu, w ramach akcji "Z książką do przedszkola".

W grupie Kasztanki (21.02.2017) rozmawialiśmy o pszczelarzu (na podstawie książki "Mam przyjaciela pszczelarza"). W grupie Dęby (21.02.2017) tematem rozmów był weterynarz, którego praca przybliżona dzieciom została w oparciu o książkę "Mam przyjaciółkę weterynarza". Posługując się ilustracjami rekwizytów typowych dla różnych zawodów, dzieci podawały nazwę zawodu, z którym dany rekwizyt się kojarzy. Na zakończenie - krzyżówka, której rozwiązaniem były nazwy zanikających zawodów: w grupie Kasztanki był to bartnik, w grupie Dęby - kołodziej.

W grupie Kasztanki

W grupie Dęby

W trakcie styczniowego czytania w przedszkolu dzieci z grupy przedszkolnej w Iwcu oraz z grup "Sosenki" i  "Świerczki" w Cekcynie wysłuchały tym razem opowieści związanych z porą roku panującą za oknem. Słuchając  uważnie mogły dowiedzieć się jak wielkiego bałwana ulepił Kubuś Puchatek wraz z przyjaciółmi, a także gdzie Kasia, Piotr oraz pies Bari wyjechali na ferie, a także dowiedziały się dzięki komu sikorka Wioletka przetrwała zimę.