W sobotę 25 czerwca odbyła się Parada Ekologii, Nimf i Rusałek w ramach Nocy Świętojańskiej, której organizatorem było Towarzystwo Miłośników Ziemi Cekcyńskiej przy wsparciu partnera Gminnego Ośrodka Kultury w Cekcynie.

Imprezę rozpoczęliśmy paradą ulicami Cekcyna. Startowaliśmy od hali widowiskowo sportowej, ulicami: Szkolną, Spokojną, Ogrodową, Parkową i Główną do Amfiteatru nad Jeziorem Wielkim Cekcyńskim. Po drodze spotkała nas burza z deszczem, w czasie której "schroniliśmy" się w Gminnym Ośrodku Kultury. W trakcie przemarszu zbieraliśmy z przydrożnych posesji worki z nakrętkami.  Ze względu na niesprzyjające warunki atmosferyczne prezentacja strojów Nimf i Rusałek odbyła się w GOK Cekcyn.  Na scenie zaprezentowały się Nimfy i Rusałki w dwóch kategoriach wiekowych: dzieci/młodzież i dorośli. 

REGULAMIN KONKURSU NA NAJPIĘKNIEJSZY WIANEK ŚWIĘTOJAŃSKI 
Cekcyn, 25.06.2016 r.

I.POSTANOWIENIA OGÓLNE

1.Organizatorem konkursu jest Gminny Ośrodek Kultury w Cekcynie.
2.Przedmiotem konkursu jest wykonanie najpiękniejszego wianka świętojańskiego.

II.UCZESTNICY KONKURS

1.Konkurs ma charakter otwarty i adresowany jest do Świetlic Wiejskich gminy Cekcyn.
2.Udział w konkursie zalicza się do punktacji Gminnego Konkursu Ekologicznego. 

III.ZASADY ORGANIZACYJNE KONKURSU

1.Warunkiem uczestnictwa w konkursie jest dostarczenie 1 wianka świętojańskiego reprezentującego daną Świetlicę Wiejską, dnia 25.06.2016 r. do godziny 20:30, do Amfiteatru w Cekcynie, gdzie odbędzie się Parada Ekologii, Nimf i Rusałek – Noc Świętojańska.

2.Wianek powinien być wykonany ze świeżego materiału roślinnego, dobranego według tradycji Nocy Świętojańskiej (kwiaty, gałązki, liście i zioła). Wianki wykonane ze sztucznych kwiatów nie będą brały udziału w konkursie.

3.Wianek powinien unosić się na wodzie i posiadać trwale przygotowaną jedną lub więcej świec.

4.Do wianka należy przyczepić karteczkę z danymi Świetlicy Wiejskiej zawierającą miejscowość, imiona, nazwiska i wiek autorów. 

IV.KOMISJA KONKURSOWA

1.Komisja konkursowa powołana przez organizatora będzie obradować dnia 25.06.2016 r., od godz. 21:00 w miejscu imprezy plenerowej.
2.Komisja konkursowa wyłoni zwycięzców, biorąc pod uwagę następujące kryteria:
estetykę projektu,
oryginalność pomysłu,
nawiązanie do tradycji,
dobór materiałów,
zgodność z wymogami regulaminu.

3.Komisja konkursowa przyzna nagrody finansowe za I, II i III miejsce.

V.ROZSTRZYGNIĘCIE KONKURSU I ROZDANIE NAGRÓD

1.Rozstrzygnięcie konkursu i rozdanie nagród odbędzie się 25.06.2016 r., ok. godz. 21:45.
2.Po ogłoszeniu werdyktu nastąpi wręczenie nagród oraz symboliczne puszczanie wianków.

VI.POSTANOWIENIA KOŃCOWE

1.Udział uczestnika w konkursie oznacza akceptację zasad zawartych w niniejszym regulaminie.
2.Organizator zastrzega sobie prawo do opublikowania imienia, nazwiska i informacji i laureatach konkursu oraz wykorzystanie tych informacji w relacjach z przebiegu imprezy zamieszczanych w mediach i Internecie.
3.Wszelkie kwestie nie ujęte w powyższym regulaminie rozstrzyga organizator.