- Szczegóły
- Ilona Lesikowska
- Kategoria: Aktualności
Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Tucholi zachęca do instalowania aplikacji STOP COVID, która może stanowić skuteczne narzędzie w ograniczaniu rozprzestrzeniania się koronawirusa SARS-CoV-2.
Monitoruje ona otoczenie w poszukiwaniu innych urządzeń, na których jest zainstalowana. "Zapamiętuje" każde spotkanie, które trwało więcej niż 15 minut i odbyło się w odległości mniejszej niż 2 metrów. Jeśli np. dany użytkownik ma dodatni wynik testu - pozostali, z którymi miał kontakt w ciągu ostatnich 14 dni, otrzymają powiadomienie. Dzięki temu będą mogli ochronić siebie i innych. Aplikacja jest systematycznie udoskonalana. Za jej pomocą można, np. po otrzymaniu informacji o kontakcie z osobą zakażoną, zapisać się na test. Dostępna jest w kilku językach i działa na terenie Unii Europejskiej. Szczególnie ważna jest, aby aplikację zainstalowało i używało ja najwięcej osób, mieszkańców naszego województwa.
Aplikacja jest w pełni bezpieczna, bezpłatna i dobrowolna.
Po więcej informacji zapraszamy na stronę internetową:
https://www.gov.pl/web/protegosafe
Na podstawie informacji PPIS w Tucholi
- Szczegóły
- Super User
- Kategoria: Aktualności
Z okazji Dnia Kobiet wszystkim Paniom
składamy najserdeczniejsze życzenia:
zdrowia, pomyślności i samych pięknych chwil w życiu.
- Szczegóły
- Krzysztof Stanek
- Kategoria: Aktualności
Bezpłatny rachunek w każdym banku
Jeśli nie masz konta w żadnym banku, możesz założyć bezpłatny podstawowy rachunek płatniczy (PRP). Zrobisz to w banku, w oddziałach banków zagranicznych, instytucjach kredytowych i spółdzielczych kasach oszczędnościowo-kredytowych, które prowadzą rachunki płatnicze dla konsumentów.
Podstawowy rachunek płatniczy jest bezpłatny
Oznacza to, że za darmo możesz:
• otworzyć i prowadzić konto w banku,
• otrzymać kartę płatniczą (za jej obsługę również nie płacisz),
• wypłacać pieniądze w bankomatach i wpłacać je do wpłatomatów banku (nielimitowana liczba transakcji w bankomatach Twojego banku w Polsce),
• 5 razy w miesiącu zlecić transakcje płatnicze (zlecenia stałe, przelewy, polecenia zapłaty),
• 5 razy w miesiącu wypłacić gotówkę z bankomatów innych banków.
Co daje Ci podstawowy rachunek płatniczy
Jeśli masz Podstawowy Rachunek Płatniczy, możesz:
• otrzymywać przelewy oraz wpłacać pieniądze na swój rachunek,
• wypłacać gotówkę w banku lub w bankomacie (w Polsce i za granicą),
• płacić kartą,
• wypłacać gotówkę przy użyciu terminala płatniczego podczas robienia zakupów i płacenia za nie kartą płatniczą,
• realizować zlecenia płatnicze.
Podstawa prawna
• Ustawa z dnia 19 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych (Dz.U. 2020 poz. 794, art. 59ia).
• Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/92/UE z dnia 23 lipca 2014 r. w sprawie porównywalności opłat związanych z rachunkami płatniczymi, przenoszenia rachunku płatniczego oraz dostępu do podstawowego rachunku płatniczego.
- Szczegóły
- Krzysztof Stanek
- Kategoria: Aktualności
Zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 26 lutego 2021 r. w sprawie wsparcia uczestników obrotu gospodarczego poszkodowanych wskutek pandemii COVID-19 (Dz.U.2021.371) od dnia 28 lutego 2021 r. do dnia 31 maja 2021 r. mikroprzedsiębiorcy oraz mali przedsiębiorcy - określonych branż – mogą ubiegać się o udzielenie dotacji na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej.
ZASADY UBIEGANIA SIĘ O DOTACJĘ:
1) skorzystać z niej mogą mikroprzedsiębiorcy i mali przedsiębiorcy, którzy na dzień 30 listopada 2020 r. prowadzili działalność gospodarczą, oznaczoną wg Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) 2007, jako rodzaj przeważającej działalności, kodami zgodnymi z tabelą zamieszczoną poniżej.
Dotacja może być przyznana przedsiębiorcy więcej niż jeden raz.
Liczbę dotacji, którą może uzyskać przedsiębiorca, z uwzględnieniem dotacji przyznawanych na podstawie wcześniejszego rozporządzenia, wskazuje poniższa tabela:
PKD (działalność przeważająca) | Przedsiębiorca otrzymał dotację na podstawie rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 19 stycznia 2021 r. w sprawie wsparcia uczestników obrotu gospodarczego poszkodowanych wskutek pandemii COVID-19 (Dz. U. poz. 152); | Przedsiębiorca nie otrzymał dotacji na podstawie rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 19 stycznia 2021 r. w sprawie wsparcia uczestników obrotu gospodarczego poszkodowanych wskutek pandemii COVID-19 (Dz. U. poz. 152); |
47.71.Z, 47.72.Z, 47.81.Z, 47.82.Z, 47.89.Z, 91.02.Z, | 1 | 2 |
49.39.Z, 52.23.Z, 55.10.Z, 55.20.Z, 55.30.Z, 56.10.A, 56.10.B, 56.21.Z, 56.29.Z, 56.30.Z, 59.11.Z, 59.12.Z, 59.13.Z, 59.14.Z, 59.20.Z, 74.20.Z, 77.21.Z, 79.11.A, 79.12.Z, 79.90.A, 79.90.C, 82.30.Z, 85.51.Z, 85.52.Z, 85.53.Z, 85.59.A, 85.59.B, 86.10.Z w zakresie działalności leczniczej polegającej na udzielaniu świadczeń w ramach lecznictwa uzdrowiskowego, o którym mowa w art. 2 pkt 1 ustawy z dnia 28 lipca 2005 r. o lecznictwie uzdrowiskowym, uzdrowiskach i obszarach ochrony uzdrowiskowej oraz o gminach uzdrowiskowych, lub realizowanej w trybie stacjonarnym rehabilitacji leczniczej, 86.90.A, 86.90.D, 90.01 Z, 90.02.Z, 90.04.Z, 93.11.Z, 93.13.Z, 93.19.Z, 93.21.Z, 93.29.A, 93.29.B, 93.29.Z, 96.01.Z, 96.04.Z | 2 | 3 |
2) przychód z działalności w rozumieniu przepisów podatkowych uzyskany w miesiącu poprzedzającym miesiąc złożenia wniosku był niższy co najmniej o 40% w stosunku do przychodu uzyskanego w miesiącu poprzednim lub analogicznym miesiącu roku poprzedniego lub we wrześniu 2020 r.
3) wysokość dotacji nie może przekroczyć kwoty 5.000,00 zł,
4) w przypadku, gdy dotacja została udzielona na podstawie wniosku, w którym wskazano miesiąc, w którym nastąpił spadek przychodów - ten sam miesiąc nie może zostać wskazany we wniosku o kolejną dotację,
5) dotację można łączyć z innymi formami wsparcia ze środków publicznych – należy tylko pamiętać o tym, że nie można przeznaczyć dwóch lub więcej rodzajów dofinansowania ze środków publicznych na pokrycie tych samych kosztów,
6) wniosek o udzielenie dotacji należy składać wyłącznie w formie elektronicznej poprzez platformę praca.gov.pl do powiatowego urzędu pracy właściwego terytorialnie ze względu na siedzibę mikroprzedsiębiorcy lub małego przedsiębiorcy.
Wnioski złożone w formie papierowej nie będą rozpatrywane.
Szczegółowe informacje dot. poszczególnych instrumentów wsparcia, jak również wzory niezbędnych dokumentów (wnioski, umowy) można uzyskać pod adresem: tuchola.praca.gov.pl oraz pod tel. 52 5590 815.
Udzielamy nadal wsparcia w formie:
1. dofinansowania mikroprzedsiębiorcom , małym oraz średnim przedsiębiorcom wynagrodzeń pracowników; dotyczy przedsiębiorców ze spadkiem obrotów, którzy nie wykorzystali dofinansowania przez okres 3 miesięcy (art. 15zzb),
2. dofinansowania kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorców będących osobą fizyczną niezatrudniającą pracowników; dotyczy przedsiębiorców ze spadkiem obrotów, którzy nie wykorzystali dofinansowania przez 3 miesiące (art. 15zzc),
3. pożyczek do 5.000 zł dla mikroprzedsiębiorców na pokrycie bieżących kosztów działalności gospodarczej (art. 15zzd), którzy nie skorzystali z pożyczki,
4. pożyczek do 5.000 zł dla organizacji pozarządowych a także fundacji, stowarzyszeń, klubów sportowych, kół gospodyń wiejskich, ochotniczej straży pożarnej, parafii na pokrycie bieżących kosztów działalności gospodarczej lub statutowej (art. 15zzda), które nie skorzystały z pożyczki,
5. dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń osób zatrudnionych przez organizacje pozarządowe, podmioty prowadzące działalność pożytku publicznego; dotyczy podmiotów ze spadkiem przychodów z działalności statutowej, które nie wykorzystały dofinansowania przez 3 miesiące (art. 15zze),
6. dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń osób zatrudnionych przez kościelne osoby prawe i ich jednostki organizacyjne, o ile nie skorzystały z dofinansowania (art. 15zze2).
Wnioski o przyznanie wsparcia w ramach instrumentów wymienionych w pkt. 1-6 można składać do 10 czerwca 2021 r. Wsparcie będzie udzielane do 30 czerwca 2021 r. Wnioski powinny być wnoszone w postaci elektronicznej poprzez platformę Praca.gov.pl lub w postaci papierowej do urzędu.
Złożenie wniosku i umowy poprzez platformę Praca.gov.pl, po opatrzeniu ich kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym znacznie przyśpieszy otrzymanie dofinansowania.
ZAPRASZAMY!